Promeni se ti, da ne moram ja…
Da li želite da ovako razumemo poruku?

U ove dve, blago rečeno, čudne godine, svedočili smo brojnim pojavama, od rada od kuće, preko liderstva na daljinu, pa sve do masovnih (svojevoljnih) otkaza.

Poslednja pojava koju primećujem, a pitanje je trenutka kada će postati trend i na našem tržištu su objave ljudi iz oblasti regrutacije i selekcije, sa najrazličitijih strana sveta. U pitanju su njihovi apeli i saveti takozvanim pasivnim kandidatima, tj. onima koji ne odgovaraju na njihove poruke/oglase, šta bi trebalo da rade kada dobiju poruku od regrutera

Evo i par primera:

“Regrutacije veoma, veoma teška i moramo da kontaktiramo sa stotinama ljudi, tako da i kad napravimo grešku prilikom pregleda profila, nemoj to shvatati lično, već nam daj povratnu informaciju kako bismo se unapredili.”

Ili...

„Ako dobiješ poruku od regrutera za poziciju gde postoji očigledno nepoklapanje sa tvojim iskustvom i veštinama, znaš kako - greške se dešavaju. Ipak, posveti malo pažnje toj poruci, pa preporuči regruteru osobu za koju znaš da ima potrebna znanja i veštine.“

Iz ovoga zaključujem:

  • Najveća kriza je u vrhu, tj. na ulazu u recruitment pipeline, u tzv. Sourcing-u (privlačenju kandidata)
  • Izgleda da više nikog nije briga za „dinamično radno okruženje“, „brzo rastući tim“, „izazovni projekti“ itd

Ako samo malo promislite, jasno je da je ovo prvo u velikoj meri posledica ovog drugog.

Reklo bi se da su regruteri radi da promene sve druge, osim sebe. Žele da svoj pristup zadrže netaknutim i da taj stari pristup i dalje daje dobre rezultate. Teško! Naročito ako im i dalje između opisa posla i oglasa za posao bude znak jednakosti.

Da biste uopšte nekoga inspirisali, ne samo da odgovori na vašu poruku, već i da je pročita do kraja, neophodno je da dobro osmislite i jasno prenesete VREDNOSNU poruku.

To možete uraditi tako što ćete vežbati princip 4 zašto, odnosno davanjem odgovora na 4 pitanja(kandidata).

  1. Zašto reagovati? Jasna, precizna, opipljiva, u potpunosti personalizovana poruka o tome šta vi znate da je vredno za kandidata u poziciji/projektu koji želite da mu/joj predstavite
  2. Zašto sada? Obrazloženje zašto kandidata baš sada kontaktirate i zašto je baš sada pravi trenutak da razmisli o karijernoj promeni.
  3. Zašto mi? Poruka koja kandidatu jasno stavlja do znanja na koji način se predlog koji mu iznosimo, ili poslodavac kog predstavljamo, razlikuju u odnosu na trenutno stanje.
  4. Zašto da nam veruje? Početno poverenje zavisi isključivo od toga koliko dobro odradite prva tri koraka, a budite spremni da poverenje tek treba da gradite, kako proces bude odmicao…

Eto, ovih par saveta je besplatno. Ako razmišljate o pravoj promeni koja će dati rezultate, onda se informišite o našem treningu za regrutere ovde.

Dragan Vukosavljević

Konsultant za razvoj


Promeni se ti, da ne moram ja…
HiNT d.o.o, Dragan Vukosavljević 3 фебруар, 2022
Podeli ovaj članak
Naši Blogovi
Prijavi se da ostaviš komentar
Prodaja vredna 2 mrld $
Šta treba da naučite da to dostignete